۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

نظریه کافرانه ولایت فقیه اساس نظام حاکم ایران است


سید عباس میری در مطلبی تحت عنوان گزارشی از تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی که سایت پایگاه حوزه آن را منتشر کرده است به جایگاه ولایت فقیه در نظام پرداخته است که جهت روشن شدن موضوع گزیده ای از مطلب ایشان را برای بازدیدکنندگاه ارائه می دهیم تا بدانند که نظام حاکم خلاصه در نظریه کافرانه ولایت فقیه است و شرکت اهلسنت در تثبیت نظام تثبیت ولایت فقیه می باشد. عباس میری در مورد جایگاه ولایت فقیه در نظام می نویسد:
اصلِ ولایت فقیه, از اصول بنیادین و محوری قانون اساسی است. می توان گفت: ولایت فقیه, روح قانون اساسی و بسان خونی است که قلب نظام اسلامی (ولایت فقیه) را به تکاپو وا می دارد.
میری در مورد چگونگی مشروعیت و قانونی کردن ولایت فقیه می نویسد:
نخستین کاستی مهمّی که خبرگان با آن روبه رو شدند, اصل اساسی (ولایت فقیه) بود, همان اصلی که اساس انقلاب بود و حرکت مردم به مدار آن می چرخید و مشروعیت نهضت اسلامی به آن بستگی داشت. مجلس خبرگان, بحث و بررسی اصل ولایت فقیه را در دستور کار خود قرار داد. بحثهای گسترده در کمیسیونهای گوناگون, به گونه مشترک انجام گرفت.5 در جلسه علنی مخالف و موافق, به نقد و بررسی طرح پیشنهادی پرداختند. در نتیجه, روز چهارشنبه 21 شهریور 58, اصل ولایت فقیه (اصل پنجم قانون اساسی) به تصویب خبرگان رسید.
عباس میری در مورد منتصب بودن ولی فقیه از جانب اما در نظریه خمینی می نویسد:
از آن جا که بیش تر فقهای مجلس خبرگان, درس آموختگان امام خمینی بودند و با مبنای ایشان در باب ولایت فقیه آشنایی داشتند, برداشت آنان از حاکمیت فقیه بر این پایه استوار بود: حاکمیت مطلق بالذات, از آن خداوند است. خداوند, حق حاکمیت بر امت را به پیامبر(ص) واگذار کرده و پس از پیامبر(ص) امامان(ع) به ولایت گمارده شده اند. در عصر غیبت, چون حکومت تعطیل بردار نیست, سرپرستی مردم مسلمان بر عهده فقیهان عادل گذاشته شده و همه آنان که شرایط را داراند, از سوی امام معصوم(ع) گمارده شده اند.(صورت مشروح مذاکرات مجلسبررسی نهایی قانون اساسی), ج378/1; (مکتب جمعه), ج59/1.

عباس میری در مورد حدود اختیار ولی فقیه می نویسد:

چنانکه اشاره شد, از دیدگاه امام خمینی, همه فقیهان, در عصرغیبت به نصب عام از سوی امام معصوم(ع) به ولایت گمارده شده اند. اگر یکی از فقیهان دارای شرایط, آنان تشکیل حکومت داد و مردم ولایت او را پذیرا شدند, ولایت او از قوه به فعل در می آید و در همه امور که امام معصوم(ع) ولایت دارد, به جز مواردی که ویژه امام(ع) است, ولی فقیه نیز می تواند به مصلحت جامعه و امت اسلامی ولایت خویش را به کار بندد.(صحیفه نور), ج170/20

بنابراین مبنا, ولی فقیه را امام معصوم(ع) به دستور خداوند, به ولایت مطلقه برگمارده است و نظام اسلامی و نهادهای حکومتی, قوای سه گانه قانون اساسی, قوانین عادی و… مشروعیت خود را از او می گیرند.(ولایت فقیه), امام خمینی39/, مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام

در باب حوزه اختیار حکومت نیز, بی گمان هر اندازه که پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) در اداره جلسه, اختیار داشته اند, ولی فقیه هم دارد.29 بنابراین, حوزه ولایت ولی امر مسلمین, گسترده است و در بر می گیرد هر آنچه را که در اداره جامعه و سامان دهی اقتصادی و سیاسی از آن ناگزیر است.

تفتان:طبق نظرات فوق مشخص شد که ولایت فقیه اساس نظام حاکم است و این اصل مبتنی بر نظریه امامت است که خمینی برای آن درجه بالاتر از پیامبران بیان کرده است پس چگونه اهلسنت با شرکت در انتخابات این نظام کافرانه را تائید می کنند؟




۱ نظر:

عبدالرحمن گفت...

با سلام خدمت تمامی مجاهدین و دوستداران مجاهدین
معرفی وبلاگ جدید

این وبلاگ در تلاش است تا اوضاع بلوچستان و منتطقه را بدون سانسور در اختیار شما حقیقت جویان قرار دهد چنانچه هر گونه پیشنهاد یا انتقادی دارید آن را به آدرس الکترونیکی من ایمیل کنید با تشکر مدیریت وبلاگ
www.bpress490.blogspot.com