۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

شهر سنندج مرکز استان کردستان در آستانه سفر خامنه اي حالت جنگی گرفته و کاملا نظامی شده است


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایران خبر استقرار آتشبارهای ضد هوایی در تپه های اطراف شهر ؛ نقل و انتقال نیروهای تکاور نیروی زمینی ارتش و سپاه و حرکت ماشینهای سنگین نظامی که توپ و ضد هوایی جابجا می کنند به این شهر چهره ای جنگی بخشیده است.
با استناد به منابع رسمی گفته می شود که در روزهای اخیر 150هزار نیروی نظامی از استانهای آذربایجان شرقی و غربی ؛ کرمانشاه و همدان و زنجان به سنندج اعزام شده و معادل همین تعدادنیز به سایر شهرهای استان از جمله سروآباد ؛ مریوان و سقز اعزام شده اند .
هنوز اعزام نیرو به سنندج با جدیت ادامه دارد و مردم روزانه شاهد ورود صدها دستگاه اتوبوس غیر نظامی با سرنشینان نظامی هستند که با اقتدار از مقابل چشمان مردم عبور کرده و به پادگانها انتقال داده می شوند. همه مراکز دولتی و یا سازمانهای دولتی از جمله سازمان دانش آموزی ؛ برخی مدارس سنندج تعطیل شده و در اختیار نیروهای نظامی اعزامی از سایر نقاط کشور برای اسکان قرار داده شده است.
نظام برای حفاظت بیشتر از خامنه اي در خیابانهای منتهی به میدان آزادی که قرار است خامنه اي در آنجا برای مردم سخنرانی کند اقدام به ایجاد دیوار حایل با استفاده از کانتینر های بزرگ کرده است در حالیکه نرده کشی های کاملا دقیق نیز در این محلها انجام گرفته است.
پارک جنگلی آبیدر از مراکز اصلی تفریح مردم كاملا نظامی شده و ورود افراد غیر نظامی به بخش اعظم این پارک ممنوع اعلام شده است . در یک نگاه کلی می توان گفت سنندج دقیقا تداعی گر دوران جنگ ایران و عراق شده با این تفاوت که در این جنگ دشمن , مردم کردستان در نظر گرفته شده اند

هیچ نظری موجود نیست: