۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان سکولار فلسطینی با اسرائیل در جنگ خونین غزه


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین یک روزنامه عبری زبان از همکاری گسترده و بی سابقه سرویس های امنیتی تشکیلات (سکولار) خودگردان فلسطین به ریاست "محمود عباس" با نظامیان ارتش صهیونیستی در جریان جنگ 22 روزه این رژیم علیه نوار غزه پرده برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطن به نقل از روزنامه عبری زبان "معاریو"، "گابی اشکنازی" رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در نامه ای به "مینی مزوز" مشاور قضایی دولت عبری از همکاری گسترده امنیتی و عملیاتی سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان با ارتش صهیونیستی در جریان عملیات موسوم به "سرب گداخته" خبر داده و تاکید کرده است که تشکیلات رام الله در این جنگ دوشادوش ارتش صهیونیستی علیه گروه های مقاومت نوار غزه مبارزه کرده است.

این روزنامه خاطر نشان کرده است که بر اساس سند به دست آمده از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، عناصر بلند پایه تشکیلات خودگردان رژیم اشغالگر قدس را به شدت تحت فشار گذاشته بودند تا به حاکمیت دولت حماس در نوار غزه پایان دهد، اما در عین حال برخی اقدامات اخیر تشکیلات خودگردان با اصول همکاری و توافقنامه های امنیتی میان طرفین مغایرت داشته و نگرانی مقامات تل آویو را باعث شده است.

روزنامه صهیونیستی معاریو دلیل افشای سند مذکور از سوی وزارت امور خارجه این رژیم را تحقیقات برخی شخصیت های تشکیلات خودگردان درباره جنایت های جنگی مقامات صهیونیستی در جریان عملیات "سرب گداخته" عنوان کرده است.

یک مقام سیاسی رژیم صهیونیستی در این زمینه اظهار داشت که علی رغم اینکه مقامات بلند پایه تشکیلات خودگردان ارتش صهیونیستی را به نابودی جنبش حماس در نوار غزه تشویق می کردند و خواستار آغاز هر چه سریعتر حمله گسترده نظامی به این منطقه بودند، برخی از آنها پس از پایان جنگ خواستار معرفی و تحویل افسران صهیونیستی به دادگاه های بین المللی به منظور محاکمه آنها به جرم ارتکاب جنایت های جنگی در غزه شده اند که این مساله برای ما غیر قابل قبول است.

وی خاطر نشان کرد که مقامات تشکیلات خودگردان از ما می خواستند که «ساکنان نوار غزه را از دست جنبش حماس نجات دهیم و بعد از جنگ نیز خواستار آزادی اسرای فلسطینی شدند که ما تعدادی از آنها را در پاسخ به این درخواست مقامات مذکور آزاد کردیم» اما اکنون آنها بازی دیگری را با ما آغاز کرده اند.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت : آن چه اخیرا در مورد مشارکت تشکیلات رام الله و گروه ابومازن در جنگ غزه از طریق همکاری های امنیتی و میدانی این تشکیلات با اشغالگران افشا شده است به خوبی نشان می دهد که توطئه وسیعی علیه جنبش حماس و ملت فلسطین در این نبرد شکل گرفته است ، ملتی که مقاومت را به عنوان گزینه راهبردی برای دفاع از خود و حقوق ثابت انتخاب کرده است و جای شگفت است که در راس این توطئه مهم ترین شخصیت هرم سیاسی تشکیلات خودگردان قرار گرفته است .
نیروهای سکولار همیشه در جهان اسلام با بیگانگان و حتی اشغالگران همکاری کرده اند و اما آنچه توسط گروه سکولار ابومازن فلسطینی انجام گرفته است اوج شقاوت و بدبختی این گروه را نشان می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: