۱۳۸۸ خرداد ۴, دوشنبه

اعلام آمادگي كره جنوبي براي سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد چابهار



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس سفير كره جنوبي آمادگي سرمايه‌گذاران كشور متبوعش براي سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد چابهار را اعلام كرد.
ونگ موك كيم در ايران با اعلام اين كه نشست وي با مديرعامل منطقه آزاد چابهار، فرصت خوبي براي همكاري دو جانبه كشورش با منطقه آزاد چابهار است، اظهار داشت: اطمينان دارم به توافق‌هاي خوبي براي همكاري متقابل دست پيدا مي‌كنيم.
وي افزود: در آينده‌اي نزديك، نظر سرمايه‌گذاران و مسئولان كشورش را براي سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد چابهار جلب مي‌كنم.
مديرعامل منتصب اشغالگران بر منطقه آزاد چابهار نيز در اين نشست با اشاره به مزيت‌هاي سهم منطقه آزاد چابهار گفت: اتصال به آب‌هاي آزاد و دوري از خليج فارس و تنگه هرمز و نيز ارتباط با سه قاره محصور آفريقا، آسيا و اروپا و كشورهاي سي‌آي‌اس و دارا بودن بازار داخلي 70 ميليوني و كشورهاي در خشكي از جمله مزيت اين منطقه هستند.
محمدطاهر باقري‌زاده افزود: سرمايه‌گذاري در بخش زيرساخت‌ها از جمله ترانزيت، شيلات، فرودگاه، راه‌آهن، تامين سوخت مراكز صنعتي و نيروگاه برق هستند كه تا چهار سال آينده آماده مي‌شود و سرمايه‌گذاري در هر مورد سودآور و قابل توجيه اقتصادي است.
وي تصريح كرد: اگر مناطق آزاد فعلي به غير از منطقه آزاد چابهار دنياي اكنون است، چابهار به طور يقين با توجه به زيرساخت‌هاي انجام شده و كارهاي در دست اقدام دنياي آينده است.

هیچ نظری موجود نیست: