۱۳۸۸ اردیبهشت ۶, یکشنبه

چپ و راست در بن بست

چپ و راست در بن بست
ديري است که دو جناح چپ و راست در ديار ما به آخر خط رسيده‌اند. يكي از نشانه‌هاي اين به آخر رسيدن، در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري خود را نشان داد. در اين انتخابات، كانديدايي بازي را از همه احزاب و جناح‌ها برد که آشکارا مي‌گفت، نه اعتقادي به بازي‌هاي جناحي دارد و نه نيازي به آن احساس مي‌کند.
اگر به کشورهاي پيشرفته بنگريم، مي‌بينيم که هرگز چنين اتفاقي رخ نمي‌دهد؛ اين که احزاب و فعالان سياسي تماشاگر باشند و فردي همه آنها را جا گذاشته و قدرت را در دست بگيرد.

يکي ديگر از نشانه‌هاي بن بست در دو جناح چپ و راست در کشور ما، رفتارهاي فردي کساني است که در حزب‌هاي خود از افراد تاثير گذارند. در انتخابات رياست جمهوري گذشته حجت الاسلام کروبي بدون حمايت حزبي که خود دبير آن بود، يعني مجمع روحانيون، نامزد انتخابات رياست جمهوري شد و در نتيجه رفتار هم حزبي‌هاي خود از اين جمع کناره گرفت و به تأسيس حزب اعتماد ملي اقدام کرد. يا در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري هم شاهديم که برخي افراد جدا از حزب‌ها يا مجامعي که در آن عضويت دارند به حمايت از نامزدي يا مخالفت يا نامزدي مي‌پردازند. اين قبيل رفتار‌ها هم اگر در دنياي نو بي نظير نباشد کم نظير است.
tabnak

هیچ نظری موجود نیست: