۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

حمایت احمدی نژاد از صلح با اسرائیل و بروز علایم دیپلماسی پرتقال


پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر فروش گسترده پرتقال اسرائیلی در بازارهای ایران، اظهارات شامگاه یکشنبه 26/4/2009 پرزیدنت محمود احمدی نژاد درمصاحبه با شبکه ی تلویزیونی امریکایی "ای بی سی" که طی آن حمایت غیر مستقیم خود از به رسمیت شناختن اسرائیل توسط فلسطینی ها را اعلام داشت، بار دیگر اصطلاح "دیپلماسی پرتقال" را تداعی کرد .

آقای احمدی نژاد در این مصاحبه با اظهار نرمش درسخنانش درباره اسرائیل تاکید نمود که مخالفتی با به رسمیت شناختن اسرائیل توسط فلسطینی ها بر اساس طرح دو دولت برای دو ملت ندارد .

در همین حال رسانه های داخلی ایرانی با انتشار گزارش های مفصلی، از توزیع مرکبات تولید اسرائیل در بازارهای ایران پرده برداشتند که به طور علنی با نوشته های عبری وبرچسب تجاری "یافا" ی اسرائیلی در دسترس مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته است .

در همین راستا مطبوعات ووبگاههای ایرانی خبر توزیع پرتقال تولیدی اسرائیل در اثنای بازدید رئیس جمهور ایران از اسلام شهر را که 3 روز پیش صورت گرفت منتشر کردند. سایت اینترنتی "سلام" با درج این خبر نوشت که کلمه ی اسرائیل بر روی پرتقال های توزیع شده در مراسمی که بمناسبت سفر رئیس جمهور به اسلام شهر برگزار شد چاپ شده بود".

آقای محمد صادق مفتح، معاون وزیر بازرگانی ایران در واکنش به انعکاس این خبر، شرکت های خصوصی را مسئول دانست وافزود که وزارت بازرگانی ایران نظارتی بر واردات مرکبات به کشور ندارد ودولت احمدی نژاد را از این مسئولیت مبرا دانست وگفت :" دفتر شرکت خصوصی وارد کننده ی پرتقال مهر وموم شده است ومورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت ".
العربیة

هیچ نظری موجود نیست: