۱۳۸۸ اردیبهشت ۷, دوشنبه

دروغگوئی سپاه پاسداران پس از دستگیری یکی از مقامات بلند پایه اش توسط مبارزان جندالله


به گزارش آژانس خبری تفتان پس از دستگیری سرهنگ پاسدار خوش نظر توسط مبارزان جندالله ،سپاه پاسداران به دروغگوئی متوسل شده و در همین راستا جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب گفت که این نیروی نظامی اخیرا توانسته است «به گروه موسوم به ریگی ضربه مهلکی وارد کند.»
اما این دروغگو هیچ اشاره ای به این ضربه مهلک نکرد و همچنین از ضربه بزرگ جندالله به کیان اطلاعاتی سپاه و دستگیری سرهنگ پاسدار خوش نظر هیچ چیز نگفت.
این اظهار نظر نماینده خامنه ای در سپاه در حقیقت پرده انداختن بر ضعف نظامی و اطلاعاتی سپاه می باشد که به محض اعلام ورود سپاه به بلوچستان یکی از بلند پایه ترین مقاماتش توسط جندالله دستگیر شد.
رادیو فردا در این باره چنین گزارش داد:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید که این نیروی نظامی اخیرا توانسته است «به گروهک موسوم به ریگی ضربه مهلکی وارد کند.»

خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس که به نقل از مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده آیت الله علی خامنه ای در سپاه پاسداران، این خبر را منتشر کرده به جزییات این ماموریت و «ضربه مهلک» اشاره نکرده است.
مقصود آقای ذوالنور از «گروهک موسوم به ریگی» گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی است که ادعا می کند که «در پی به دست آوردن حقوق اقلیت سنی در ایران است.» ایران این گروه را سازمانی تروریستی و مرتبط با القاعده می‌داند.

مجتبی ذوالنور همچنین می‌گوید که اخیرا «ماموریت برخورد با اشرار و گروه‌های ضدانقلاب که امنیت شرق کشور را به خطر می‌اندازند به سپاه واگذار شده است.»

در همین حال گروه جندالله در وبلاگی با عنوان «جنبش مقاومت مردمی ایران» از دستگیری «یکی از مامورین بلندپایه اطلاعات» جمهوری اسلامی ایران در منطقه سرباز بلوچستان خبر داده است.

گروه جندالله این «مامور بلندپایه» را سرهنگ پاسدار غلامرضا خوش‌نظر، مسئول عملیات برون‌مرزی بلوچستان، معرفی کرده است.

پیش از این نیز گروه جندالله در روز ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری از دستگیری فرد دیگری به نام «ظریف شیبانی» خبر داده بود که به گفته این گروه «وابسته به سپاه [نیروی] قدس و از مسئولان برون‌ مرزی وزارت اطلاعات» ایران بوده است.

گروه جندالله به رهبرى عبدالمالک ريگى در خرداد ماه سال گذشته با حمله به يک پاسگاه مرزى در استان سيستان و بلوچستان ۱۶ سرباز نيروى انتظامى را به گروگان گرفت و نهایتا پس از آن که جمهوری اسلامی به خواسته‌های این گروه عمل نکرد تمام این گروگان‌ها را به قتل رساند.

جندالله در ازای آزادی این گروگان‌ها خواستار رهایی حدود ۲۰۰ عضو این گروه از جمله عبدالحمید ریگی، برادر رهبر گروه، از زندان‌های ایران شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: