۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

اصالت در فرهنگ بلوچ به چه معناست؟


دوستی از بنده خواسته بود که به نوشته یک زابلی افراطی که در آن به ملت بلوچ اهانت کرده بود پاسخ دهم اگر چه چنین مطالبی ارزش پاسخ ندارند و نگارندگان چنین مطالبی ماموران وزارت اطلاعات هستند که می خواهند با چنین نوشته هائی موجبات تفرقه قومی و مذهبی را در بلوچستان پدید بیارند و همچنین این وبلاگها روزانه بیش از 10 بازدید کننده ندارند ولی چون یک وبلاگ نویس بلوچ مطلب این زابلی را در وبلاگش منتشر کرده است لازم دیدم جهت روشن کردن حقائق چند کلمه ای برشته تحریر در آورم.

فقط یک چیز را قبل از پرداختن به موضوع باید بگویم که هدف بنده از زابلیها در این نوشتار همان دسته از زابلیها هستند که در دستگاه هستند و یا از سیاستهای رژیم در سرکوب ملت بلوچ حمایت می کنند.

این فرد زابلی مطلب خود را با (اصالت در فرهنگ بلوچ به چه معناست) آغاز کردند که ایشان باید تاریخ پر افتخار ملت بلوچ را مطالعه کنند و بدانند که بلوچ و بلوچستان دارای تمدنی بزرگ و فرهنگی غنی هستند که اینجا نمی توان به بحث از تاریخ پرداخت ولی آثار آن تمدن و فرهنگ را هنوز می توان در سرزمین بلوچستان و مردم شریف بلوچ مشاهده کرد و هنوز هم آثار پارسیان فراری که در هیچ جای ایران جای نداشتند و به بلوچستان پناه اورده بودند و مردم بلوچ با اینکه با پارسیان از نظر دین و مذهب یکی نبودند به آنها پناه دادند و پارسیان قرنها در پناه این ملت شریف زندگی کردند را در دامنه های تفتان می توان دید.

خود وجود شما زابلیها در بلوچستان نشان از فرهنگ مردمی و انسانی بلوچ دارد که به شماها اجازه زندگی در بلوچستان دادند و حتی مردم زاهدان قبل از انقلاب نیک به یاد دارند که همین بلوچها به زابلیهائی که در حاشیه شهر زندگی می کردند کمک می کردند و می گفتند اینها زحمت کشان سیستان هستند و برای خیمه نشینان زابلی غذا و آرد و نان می بردند با اینکه می دانستند زابلیها از نظر مذهب متفاوت هستند و بلوچها هرگز به چنین چیزهائی فکر نمی کردند.

وجود بیرجندیها ، کرمانیها ، مشهدیها ، یزدیهای شیعه مذهب در بلوچستان اصالت و برتری فرهنگی ملت بلوچ را به نمایش می گذارد که به عنوان مهمان از آنان پذیرائی کردند و در خانه و سرزمین خود انها را شریک کردند و بزرگان سیستانی و بیرجندی و کرمانی و مشهدی و یزدی این چیز را خوب به یاد دارند.

این نه تنها فرهنگ بلوچ است بلکه دین و مذهب بلوچ هم همین چیز را به آنان اموخته است دین اسلام که جزو هویت بلوچی است به بلوچستان اموخته است که تمام انسانها سیاه و سفید و با هر تفکر و اندیشه ای برابر هستند و دارای حقوق مساوی

دین اسلام به ملت بلوچ اموخته است که خلیفه چهارم حکمران نصف جهان ان روز باید با یک یهودی در حقوق مدنی مساوی باشد و قانون برای هر دو یکی می باشد.

دین اسلام به بلوچ آموخته است که پیامبر اسلام برای تمام جهانیان رحمت و بشارت بود و پیامبر اسلام برای همه انسانها دل می سوخت.

این است فرهنگ و مذهب بلوچ اما بیائیم و نگاهی به جانب مقابل بیاندازیم و ببینیم که دارای چه فرهنگ و مذهبی هستند که با تاسف باید گفت آنها نمک خوردند و نمک دان شکستند، آنها مهمان آمدند و میزبان از خانه بی دخل کردند ، آنها تنگدست آمدند و با ثروتهای میزبان ثروتمند شدند و میزبانها فقیر و تنگدست و مجبور به قاچاقچی شدن و مهمانان ناخوانده که دیروز با نان بلوچ خود را سیر می کردند امروز سر از تن بلوچ می برند و بلوچستان را تبدیل به قصابی ملت بلوچ کردند.

فرهنگ طرف مقابل چنان عالیست که در همسایگی بلوچ به سر می برد و هر شب در خانه بلوچ شام می خورد و در بازداشتگاههای مخوف جلاد و شکنجه گر فرزند همان بلوچ مهربان هست.

تشیع خمینی و مجلسی که مجموعه دروغ و افترا و دشنام است فرهنگ زابلی شده است و با دروغ و افترا و دو روئی به حیاتش در بلوچستان ادامه می دهد در کوچه و خیابان در برابر بلوچ لبخند می زند و در بازداشتگاه با نقاب بر چهره و چوب بدست حیوانات درنده را هم سفیدرو می کند.

به کدامین فرهنگ شما افتخار می کنید؟ به سرقت سرزمین بلوچستان ؟یا تجاوز به ناموس میزبان؟ یا به شکنجه ها و اعدامها و کشتارها و بمبارانها ؟ و یا به این که دیگر انسانها به جز خودتان را انسان نمی دانید و انها باید مانند حیوان اهلی مطیع و فرمانبردار شما باشند ورنه دزد و تروریست و جنایتکار هستند.

این زابلی چنان ادامه می دهد:

چرا هر خلافی در بلوچستان میشه حتما یک طرف قضیه بلوچ است؟

اولا باید تعریفی از خلاف ارائه دهید که خلاف چیست و چه کسی مرتکب خلاف می شود و آیا واقعا مردم بلوچ خلافکارند یا بیگانگان متجاوز و چپاولگر؟

خلاف امری است که مخالف قانون کشور باشد که از این نظر رژیم خلافکار است نه ملت بلوچ زیرا رژیم به قوانینی که خود وضع کرده است پابند نبوده و نیست و همیشه خلاف ان را انجام داده است اما ملت بلوچ که معتقد به چنین قانونی نیستند نمی توانند خلافکار باشند زیرا اصلا قانون رژیم را قبول ندارند و رژیم و شما را متجاوز در سرزمین خود می دانند همچنین خود قانون ملت بلوچ را از قانون بیرون دانسته است و حکومت را شیعه اثنا عشری اعلام کرده است و مردم بلوچ صد در صد سنی مذهبند و جائی در قانون ندارند.

البته اگر مراد از خلاف دفاع از سرزمین و دین و مذهب می باشد پس ما قبول داریم که خلافکاریم و به اینگونه خلافکاریها ادامه خواهیم داد.


زابلی:-آيا عبدالمالک نماینده مردم بلوچ است ؟

عبدالمالک نماینده هیچ کس نیست بلکه یکی از همین جوانان بلوچ هست که هر روز در قصابی بلوچستان تکه پاره می شوند و عبدالمالک به خود اجازه سکوت در برابر این مظالم نداده است و قیام کرده است و از سرزمین و مذهب خود دفاع می کند.

عبدالمالک دریافته است که مهمان نوازی بیش از اندازه ملت بلوچ انها را از خاک و سرزمینشان آواره کرده است و باید مهمانهای متجاوز و غدار و خونخوار را از این سرزمین بیرون راند.

عبدلمالک به ندای وجدانش لبیک گفته است و برخاسته تا با فدا کردن جان خود یک ملت را نجات دهد عبدالمالک امروز تبدیل به ستاره درخشان بلوچستان شده است و تا ابد بر آسمان بلوچستان خواهد درخشید و نسلهای آینده بلوچ از وی به عنوان منجی بلوچستان یاد خواهند کرد.

زابلی : آيا وجود كاروانهاي قاچاق و شرارت را مي توان تكذيب كرد؟ عبدالمالك ريگي به عنوان يك بلوچ جه جناياتي را مرتكب شده است ؟

کاروانهای قاچاق الان که وجودی ندارد و این مسئولیت را سپاه و اطلاعات به عهده گرفتند مثل اینکه شما در بلوچستان نیستید و مخبرهای مواد فروش را نمی شناسید که تحت نظارت وزارت اطلاعات و سپاه مواد مخدر ترانزیت می کنند.

اما قاچاق کالا سهم جوانان مظلوم بلوچستان است که در یکی از ثروتمندترین مناطق جهان از نظر منابع به خاطر سیر کردن شکم فرزندانشان تکه پارچه و یا جعبه موزی از ان سوی مرز می اورند.

چرا بلوچستان چنان در آتش فقر می سوزد در حالی که آن سوی همین دریا ساختمانهای عمان با ستارگان هم گپند.

آیا مردم بلوچ هیچ حقی از دریا ندارند؟

اما نام نهادن جنایت بر مبارزات عبدالمالک همان وطیره و فرهنگ دروغین و پلید شما را نشان می دهد و شما فراموش کردید که از جنایات رژیم ذکری به میان آورید

شما خون شهدای مسجد مکی را فراموش کردید و یا بچه هستی و آنوقتها وجود خارجی نداشتی ولی مشکل اینجاست که زابلیها در کمر پدر و شکم مادر هم سرهنگ و سرگرد هستند و از دنیای خارج با خبر می شوند.

شما جنایت در نصرت آباد را به یاد ندارید و یا مخروبه های گورناک سرباز را ندیدید و یا جسد معصوم دختر دوازده ساله کنارکی را مشاهده نکردید و یا رویای سارانی را هم فراموش کردید.

اما از عبدالمالک ما فقط دفاع دیدیدم و بس ولی اگر اشغالگران و متجاوزان را بکشد باز هم ملت بلوچ خوشحال خواهند شد شما تاریخ فلسطین را بخوانید که یاسر عرفات با اشغالگران چه می کرد و یا حماس چه می کند اگر عبدالمالک هم بکند پروائی نیست ولی این فرهنگ عظیم بلوچی است که وی را از کشتار مردم عادی و زنان و کودکان باز می دارد.

آیا خون شما زابلیها از خون جوانان بلوچ رنگین تر است؟

زابلی : آيا تحركات شرور عبدالمالك ريگي در سيستان و بلوچستان منحصر به فرد ميباشد يا به خاطر دريافت مبا لغ كلان و هنگفت از دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تبديل به تروريست وطني گرديده است؟

اهانت شیوه و مذهب شماست ملا باقر مجلسی یک حدیث ساخته و به جعفر صادق نسبت داده که تا می توانید علیه مخالفان خود تبلیغ دروغ کنید و به آنان تهمت زنید و دشنامشان دهید.

لذا وقتی شما بر یاران پیامبر رحم نمی کنید ما از توهین به دیگران ناراحت نمی شویم اما مبالغ کلانی اگر وجود می داشت امروز جای تو و امثالت در بلوچستان نبودو سرزمین بلوچستان از لوث شما پاک می گردید اما این ناداری و تنگدستی است که مانع مبارزان است و مبارزان نمی خواهند وابسته به کسی باشند و همانطور که توی متجاوز برای ملت بلوچ غیر قابل قبول هستی هر متجاوزی غیر قابل قبول است و ملت بلوچ تصمیم گرفته است دیگر به متجاوزان اجازه گام نهادن در بلوچستان ندهد.

اما نظام واقعا مقدس است چون همراه با سیخ و سنگ رهبر است

زابلی: چرا جوانان بلوچ به قدرت مالك مي نازند و هركجا كه مي نشيند از او به عنوان كسي كه در مقابل حكومت ايستاده نام مي برند؟

خوب است که اعتراف کردی که جوانان بلوچ به عبدالمالک افتخار می کنند پس حتما همه دارای تفکر بیرون راندن شما متجاوزان از بلوچستان هستند و همه خواهان حقوق خود هستند اگر چنان اعتقادی نداشتند از عبدالمالک دفاع نمی کردند و به او افتخار نمی کردند این نشان می دهد که ملت بلوچ به زودی شاهد انقلاب در بلوچستان خواهد بود.

اهداف ترورهايي كه عبدالمالك ريگي در منطقه سيستان و بلوچستان انجام ميدهد جيست؟

اهداف مبارزات مشخص است و آن عبارت است از رهائی ملت بلوچ و رسیدن به عزت و آزادی ایا کشتن مردم بیگناه در جاده در جلوی زن و بچه از مردانگی است اگر نيست چرا گروهك تروريستي ريگي اين كار را كرد؟

کدام مردم بی گناه شما ان بی گناهان را برای مردم بیان دارید تا مردم از حقائق با خبر شوند اگر کشتن جنایتکاران و متجاوزان جرم است پس ما این جرم را ترک نخواهیم داد تا اینکه سرزمین و وطنمان را از وجود شما پاک کنیم.

ریگی در تاسوکی ماموران دولت را پشت تپه برد و انجا زن و بچه ای وجود نداشت در صورتی که همان ماموران چند ماه قبل در دومگ سه جوان شه بخش را در برابر چشمان مادر به گلوله بستند همان ماموران در نصرت آباد زنان را در کامیونها سوار کرده و در شهرها همراه با کودکان خردسال کمپرس کردندو به زنان بلوچ تجاوز کردند همان ماموران در بمپور به سه دختر بچه بلوچ تجاوز کردند همان ماموران در زاهدان سه جوان نوتیزهی را تیرباران کردند همانها به خانه های مردم وارد می شوند و زنان و کودکان را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

زابلی تروريستهاي خود فروخته چه حقي در سرزمين سيستان و بلوچستان دارند و اين حق را از كجا و چه كسي به آنان داده است؟

مبارزین مالکان و صاحبان بلوچستان هستند و بلوچستان متعلق به آنان است شما بفرمائید چه حقی در بلوچستان دارید ؟

شما از کجای بلوچستان هستید؟

پدر بزرگ شما از کجا به بلوچستان امده است؟

سرزمین بلوچستان متعلق به ملت بلوچ هست و خداوند این حق را به انان داده است و هزاران سال است که در این سرزمین زندگی می کنندولی شما چند دهه است که به بلوچستان تشریف اوردید و باید از این سرزمین اخراج شوید.

چرا قوم بلوچ اجازه ميدهد افراد تروريست و خود فروخته همچون گروهك ريگي حرمت لباس بلوچي را ببرند و حيثيت اين لباس را لكه دار نمايند؟

حرمت ما در آزادی است و باید هزاران ریگی پیدا شوند تا حرمت از دست رفته ملت بلوچ را به آن بازگردانند حیثیت ما را شما مهمانان ناخوانده لکه دار کردید و شما لکه های ننگین تاریخ را باید از دامن بلوچستان برای همیشه زدود.


چرا جوانان بلوچ شرورين منطقه را معرفي نمي كنند تا نام خود را پاك نمايند و آبروي رفته را باز گردانندو اسم بلوچ جنايتكار را در كشور از سر زبانها بردارند؟

چون جوانان بلوچ به قول شما به عبدلمالک افتخار می کنند پس چطور به کسی که افتخار می کنند خیانت کنند و از روزی که عبدالمالک قیام کرده است بلوچ به عنوان مبارز در ایران و جهان شناخته شده است به جز شما زابلیها که ترس از دست دادن ثروتهای مسروقه و سرزمین مغصوبه بلوچستان شما را فرا گرفته است.

برعکس گفته شما با قیام عبدالمالک جنایات رژیم در بلوچستان برای همه مردم جهان افشا شد و ماهیت پلید رژیم خمینی برای جهانیان آشکار گشت.

کدام جوانمردی می گوید که با گروگانگیری حرف خودمان را بزنیم؟

این سوال را باید از خمینی بکنی که بنای گروگان گیری را نهاد و انقلاب خمینی با گروگان گیری آغاز شد شاید شما نبودید و زحمت مطالعه تاریخ ننگین انقلاب را هم به خود ندادید.

در بلوچستان هم این سوال را از شهریاری بکنی که به گفته خودش در حال حاضر 700 جوان بلوج به جرم حق طلبی منتظر حکم اعدام هستند.

آيا شرارتهاي گروهك تروريستي عبدالمالك چيزي غير از فرار سرمايه ها از استان و وضعيت فلاكت بار اقتصادي در سيستان و بلوچستان را به دنبال خواهد داشت؟

سرمایه ای که به نفع متجاوزان باشد بهتر که نباشد ما چنین سرمایه ای نمی خواهیم و سرمایه های فعلی پایه های رژیم را در بلوچستان تثبیت می کند و هیچ نفعی برای ملت بلوچ ندارد.


در کدامیک از تظاهرات خون جوان بلوچ به خاطر حفظ اسلام و انقلاب اسلامی ریخته شده ؟

در تظاهرات در مسجد مکی جوانان بلوچ به خاطر دفاع از مسجد شیخ فیض و مصاحفی که توسط پاسداران انقلاب در دستشوئی ها دفن شدند جانهای خود را فدا کردند و دهها جوان و پیر به خاطر اسلام خونشان بر صحن مسجد ریخته شد.

اما انقلاب خمینی هیچ ارزشی برای جوانان بلوچ ندارد تا خون خود را به خاطر ان بریزند زیرا این انقلاب جز ظلم و ستم دیگر سوغاتی برای جوانان بلوچ نداشته است.

مگر ملت و دولت ايران با شما چه كرده است است كه همواره صدا ميزنيد آی ملت ايران! آی انسان ها! به داد ما برسيد!؟

از کرده های رژیم بر ملت بلوچ و مردم ایران همه جهانیان آگاه هستند و دفتر سیاه جنایات رژیم برای همگان رو شده است ولی چون پرده تعصب بر چشمان شماست شما از دیدن آن همه جنایات کور هستید.

علت سرمایه گزاری سرمایه داران بلوچ در کشورهای عربی و خارجی چیست و چرا در بلوچستان خودشان سرمایه گزاری نمی کنند تا چند جوان بلوچ در کارخانه هایشان مشغول به کار شوند؟

چون هر بلوچی بخواهد در بلوچستان سرمایه گذاری کند جایش وزارت اطلاعات و یا زندان است و باید پاسخ دهد که از کجا سرمایه اورده است و اصلا چرا سرمایه دار شده است!

- تربيت نيروهاي وهابي در مسجد مكي و ساختن مسجد از پول قاچاق آيا از نظر شما كار درستي است؟

به نظر شما همه اهلسنت وهابی و قاچاقچی هستند شما پاسخ دهید آیا ساختن قبر خمینی از طلا با خون مردم ایران کار درستی است؟

آیا ساختن مقبره برای امام حسین در عراق در حالی که ملت بلوچ آب آشامیدنی ندارند کار درستی است؟

- عواقب اقدامات تروریستی در استان به ضرر چه کسی تمام می شود؟

به ضرر شما که این همه سر و صدا دارید و ما اولا این اقدامات را تروریستی نمی دانیم دوما این مبارزات برای رهائی ملت بلوچ از یوغ ظلم و ستم است و به نفع ملت بلوچ خاتمه خواهد یافت.

- چرا در بين افرادي كه در تاسوكي به دست گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي به شهادت رسيدند حتي يك بلوچ نيست؟

چون یک کاروان دولتی بود و در کاروان دولتی هیچ بلوچی وجود ندارد تا کشته شود همانطور که در اتوبوس سپاه از 40 مامور سپاه یک بلوچ هم نبود.

- چه كسي و با چه هدفي شهيد حجت الاسلام توكلي را در شب شهادت حضرت علي عليه السلام در ماه رمضان در مسجد شهيد كرد و به منبر و محراب توهين نمود؟

وزارت اطلاعات!ِِ چون این آخوند بنا بر مدارک رسیده دارای فساد اخلاقی بود و آخوندها را رسوا کرده بود و اطلاعات این ترور را انجام داد تا ضمن از بین بردن یک فرد فاسد بهره برداری سیاسی کند و افرادی همچون شما را فریب دهد و جنگ شیعه و سنی براه اندازد.

چرا قوم بلوچ مجري شرارتهاي كور و ماموريتهاي سفارشي بيگانگان و ضد انقلاب شده است؟

ملت بلوچ مجری شرارتهای کور و سفارشی نیست بلکه ملت بلوچ برای رهائی و آزادی می جنگد ولی خمینی به مزدورانش یاد داد که هر کس حتی نظام را انتقاد کرد او را مزدور بیگانگان معرفی کنید و شما به فرمان خمینی جنایتکار عمل می کنید و در حقیقت بیگانه شما هستید که در سرزمین بلوچستان به سفارش خمینی و خامنه ای جنایت می کنید.

چرا اجازه ميدهيد يك نفر بلوچ(عبدالمالك ريگي) آن هم به قول شما بيسواد اين همه از جوانان طوايف هاي مختلف را پيرامون خود جمع كرده و در قالب آموزش قرآن به آنان آموزش شرارت ، نا امني ، آدمكشي و آدم رباعي ميدهد؟

اولا عبدالمالک از خمینی بیشتر سواد و دانش دارد دوما عبدالمالک آموزشکده قران باز نکرده است و برای آموزش قران بیش از 1000 حوزه علمیه در بلوچستان فعالیت می کنند.

عبدالمالک ریگی و همرزمانش دنبال حقوق خود هستند و برای رسیدن به آن مبارزه می کنند و شما هر نامی که دلتان می خواهد بر مبارزه بنهید ان را شرارت و آدم کشی و .. بگوئید ولی ملت بلوچ عبدالمالک ریگی را بهتر از شما می شناسند و نیاز به تشریح شما نیست.

امروز جوانان دختر و پسر بلوچ به این درک و شعور رسیدند که از حوققشان دفاع کنند و عبدالمالک رهبری این نسل را بر عهده دارد و به امید حق و به کوری چشم دشمنان پیروز خواهند شد.

و آقای سواد دار آدم ربائی نه آدم رباعی

به امید پیروزی حق بر باطل

دلاور بلوچ



۲ نظر:

ناشناس گفت...

عزيزان من بة همچنين شخصي شيعة افغاني كسيف توجة نكني وجواب ندهيد

ناشناس گفت...

دلاورعزیز خسته نباشید من به عنوان یک بلوچ از بلوچستان غربی که در حال حاضر در تصرف و اشغال دولت ایران بوده و چند سالی است که دولتمردان ایران اختیار حکمرانی بلوچستان را رسما به زابلیها واگذار نموده اند و این زابلیهای از خدا بی خبر نیز مدعیان حکومت در بلوچستان هستند لذا جان و ناموس مردم شریف بلوچ برایشان ارزشی ندارد لذا از عموم ملت ستمدیده بلوچستان تقاضامندم که دست از مبارزه نکشند و بدانند تنها راه ازادی ملت بلوچ از دست حکمرانان زابلی فقط و فقط مبارزه مسلحانه می باشد . به امید پیروزی حق علیه باطل