۱۳۸۸ اردیبهشت ۳۱, پنجشنبه

کشته شدن چهار افسر سپاه پاسداران بر اثر سقوط بالگرد نظامی ونزوئلایی


بر اساس گزارهای مطبوعاتی روز پنجشنبه 21/5/2009، چهار افسر سپاه پاسداران ایران روز سه شنبه سوم ماه مه بر اثر سقوط بالگرد نظامی ونزوئلایی در نزدیکی مرز مشترک این کشور با کلمبیا کشته شدند .

روزنامه ی الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره ی امروز خود به نقل از برخی منابع ویژه ی این روزنامه نوشت در این حادثه چهار افسر عضو سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه بر اثر سقوط اين بالگرد در روز يکشنبه سوم ماه مه در نزديک مرز
کلمبيا سقوط کرد.

به نوشته ی الشرق الاوسط به نقل از این منابع، چهارافسر مزبور عضو یک هیات رسمی بودند که به ریاست سردار مصطفي محمد نجار وزير دفاع ايران درسي ام آوريل گذشته برای امضای یادداشت تفاهم با ونزوئلا عازم کاراکاس شده بودند .

بر اساس گزارش یادشده، افسران سپاهی براي انجام یک دوره ی آموزشي جهت بکارگیری دوربین های پيشرفته ديد شبانه که قرار است ونزوئلا در اختیار ایران بگذارد به همراه هیات ایرانی وارد این کشور شدند و قرار است این دوربین ها برای مراقبت از مناطق مرزی ایران مورد استفاده قرار گیرد .

شایان ذکر است که منابع الشرق الاوسط گفتند دولت ونزوئلا درهنگام اعلام خبر سقوط بالگرد مزبور هیچ اشاره ای به وجود افسران ايراني کشته شده در این حادثه نکرد .

گفتنی است که هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا روابط مستحکمی با پرزیدنت احمد نژاد دارد وهردوکشور ایران و ونزوئلا همکاری های گسترده ای در زمینه های مختلف سیاسی ،اقتصادی ونظامی دارند.
العربیه

هیچ نظری موجود نیست: