۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

گزارش رادیو زمانه :اطلاعیه جند‌الله درباره سه متهم انفجار زاهدان،


جند‌الله با تائید اعدام یکی از اعضای خود اعلام کرد که این فرد در انفجار زاهدان هیچ دخالتی نداشته‌ است.

جمهوری اسلامی اعلام کرده است که سه عضو گروه جند‌الله به نام‌های حاجی نوتی زهی فرزند اسماعیل، غلام رسول شاهو زهی فرزند اغوان و ذبیح‌الله نارویی فرزند رسول را به اتهام دخالت در انفجار روز پنجشنبه زاهدان، سحرگاه امروز شنبه در ملاء‌عام اعدام کرده است.

جند‌الله چند ساعت پس از اعدام این سه نفر با انتشار اطلاعیه‌ای، تنها عضویت ذبیح‌الله نارویی را تائید کرده و وی را عضوی فعال در «زمینه‌های فرهنگی از جمله پخش سی‌دی و فیلم و اطلاعیه و شب‌نامه» معرفی کرده است‌.

این گروه تاکید کرده است که وی در انفجار روز پنجشنبه زاهدان هیچ دخالتی نداشته است.

جند‌الله در اطلاعیه خود افزود که دو فرد دیگری که مقام‌های جمهوری اسلامی آنها را عضو این گروه معرفی کرده‌اند را «نمی‌شناسد» و این افراد هیچ رابطه‌ای با این گروه نداشته‌اند.

این گروه همچنین تهدید کرده است که غیربومیان در استان سیستان و بلوچستان را مورد حمله قرار خواهد داد.

احضار سفیر پاکستان
ایران در واکنش به این عملیات تروریستی، امروز شنبه محمد بخش عباسی سفیر پاکستان در تهران را به وزارت امور خارجه فراخواند.

خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش می‌کند که وزارت خارجه ایران، مراتب اعتراض و نگرانی عمیق جمهوری اسلامی نسبت به ادامه فعالیت «عناصر شرور و تروریست» در مناطق مرزی دو کشور را به سفیر پاکستان ابلاغ کرده است.

ایران بارها از مقام‌های پاکستانی خواسته است اعضای گروه جند‌الله که در خاک این کشور هستند را دستگیر و تحویل تهران دهد.

مقام‌های ایران اعلام کرده‌اند که محل اختفای عبدالمالک ریگی و سایر اعضای جند‌الله در خاک پاکستان را شناسایی کرده‌اند، اما اسلام‌آباد به درخواست‌ها مبنی بر دستگیری این افراد بی‌اعتنایی می‌کند.

گروه مسلح جندالله، مدعی است که در راستای حقوق اقلیت سنی در ایران می‌جنگد، اما تهران، جندالله‌ را گروهی ترویستی می‌داند که از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شود.

این گروه مسئولیت انفجار روز پنجشنبه زاهدان را بر عهده گرفته که منجر به مرگ بیش از ۲۰ نفر شده است.

http://zamaaneh.com/news/2009/05/post_9161.html

۱ نظر:

بلوچ استشهادی گفت...

سخنی کوتاه با مزدوران زابلی مهاجر در بلوچستان

این عملیات استشهادی که موجب به خاک و خون کشیده شدن صدها تن از شما شد تازه ابتدای این راه خونین برای شما زابلیهای مهاجر و مزدور است.شما به خوبی می دانید که همه بلوچها ائم از مذهبی و غیر مذهبی پیر و جوان همه و همه با تیر و اسلحه و جنگ و کوه بزرگ شده اند و با آن اشنایی و الفت کامل دارند.وای بر روزی که عوام غیرتمند بلوچ به خشم ایند و به جان شما بیفتند. این را هم می دانید که بلوچ خود مردان جنگ هستند و هم اکنون که به فرهنگ جهاد و شهادت و استشهادی مسلح گشته اند همه جای را به آتش خواهد کشید. ولی هنوز یک راه برای نجات در برابر شما است و آن اینکه بلوچستان را برای همیشه ترک کنید.ای مزدوران زابلی رژیم کمی منطقی بوده و بیاندیشید شما 30 سال در سایه حکومت شیطانی ولایت سفیه بوده و علی رغم حمایت همه جانبه آن از شما مزدورانش باز هم اینگونه به راحتی به دست شیرمردان بلوچستان به خاک و خون کشیده می شوید و رژیم مفلوک خامنه ای پلید از ایجاد امنیت برایتان معذور بوده است ولی این نکته قابل تامل است که این حکومت فاسد آخوندی جاویدان نیست و امروز یا فردا به زباله دان تاریخ افکنده خواهد شد و در آن روز شما زابلیهای مزدور بزدل یکه و بی یاور در برابر ملت منتقم خشمگین و جنگدیده بلوچ خواهید ماند به خدا سوگند همه شما را از دم تیغ خواهند گذراند.به آن روز که نه چندان دور است بیاندیشید مال و جانتان را بردارید و از سرزمین منتقم بلوچستان بگریزید.

من خود نیز انشا الله اگر خدا نصیبم کند یک استشهادی خواهم بود و برای آن لحظه ملکوتی لحظه شماری میکنم که با انفجار خودم صدها که نه بلکه هزاران نفر از شما را به جهنم واصل کنم و در لحظه ای خود به دیدار الله و رسول پاک و اصحاب رسول نائل شوم.

به امید آن لحظه.

زنده باد امیر عبدالمالک ریگی و یاران باوفایش