۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

یک سرباز ایرانی در مرز افغانستان به دست پلیس این کشور کشته شد


به گزارش آژانس خبری تفتان یک سرباز ایرانی در مرز افغانستان پس از اینکه وارد خاک افغانستان شده بود و به سوی نیروهای افغانی تیراندازی کرده بود هدف تیراندازی مقابل قرار گرفت و کشته شد.
بی بی سی در این مورد چنین گزارش می دهد مقامات پلیس افغانستان و ایران در مورد چگونگی کشته شدنسرباز ایرانی در مرز میان دو کشور اظهارات متناقضی می‌کنند.

در حالی که پلیس مرزی افغانستان می گوید این سرباز پس از ورود بدون اجازه به خاک افغانستان و تیراندازی به سوی مرزبانان افغان کشته شده است، پلیس ایران می گوید او در حال گشت زنی در خاک ایران بوده که مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و سپس توسط مرزبانان افغانستان به خاک این کشور منتقل می شود.

سیف الله حکیم، فرمانده واحدی از پلیس مرزی افغانستان که مسئولیت حفاظت از مرزهای غربی این کشور با ایران را برعهده دارد، گفته است که سرباز کشته شده و یک سرباز ایرانی دیگر بدون توجه به هشدارهای پلیس مرزی افغانستان، سوار بر موتورسیکلت به خاک ولایت نیمروز در غرب افغانستان وارد شده بودند.

به گفته او سرباز کشته شده پس از ورود به خاک افغانستان به سوی نیروهای امنیتی افغان تیراندازی کرده بود.

اما سرهنگ صلاح عسکرپور، معاون اجتماعی فرمانده پلیس استان سیستان و بلوچستان به خبرگزاری رسمی ایران گفته است: "سرباز وظیفه 'جوکار' همراه با استوار 'منصور نوری' با استفاده از موتورسیکلت در داخل خاک ایران و در منطقه روبروی شهر زرنج افغانستان در حال گشت زنی و کنترل کانال مرزی بودند که مورد تیراندازی مأموران افغانستان قرار گرفتند و در حالی که زخمی شده بودند توسط مرزبانان افغانستان به داخل خاک آن کشور منتقل شدند".

به گفته آقای عسکرپور، استوار منصور نوری پس از انتقال به خاک افغانستان جان باخت.

هیچ نظری موجود نیست: