۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

بمبگذاری انتحاری در حرم امام موسی کاظم


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی تنها یک روز پس از دو حمله انتحاری در عراق که به کشته شدن بیش از 80 نفر منجر شد، دو حمله انتحاری دیگر در کاظمین در نزدیکی بغداد بیش از 60 کشته بر جای گذاشته است.

منابع خبری کشته شدن 25 ایرانی را در اثر انفجارهای کاظمین تایید کرده اند.

این حمله در منطقه کاظمین، محل حرم امام موسی کاظم (امام هفتم شیعیان) و زمانی رخ داد که مردم برای برگزاری نماز جمعه تجمع کرده بودند. بر اساس گزارش ها حداقل 125 نفر مجروح شده اند.

بنابر گزارش ها، این دو بمب گذار، هر دو زن بوده اند.

یک مامور پلیس به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت دو بمب گذار، بمب های خود را به فاصله دقایقی از یکدیگر منفجر کردند.

در حملات روز گذشته که خونبارترین حملات در سال جاری میلادی بودند، بیش از 50 زائر ایرانی که در رستورانی در بعقوبه بودند کشته شدند.

در سال گذشته میلادی تعداد موارد حملات انتحاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود اما شورشیان کماکان به انجام حملات در سراسر عراق ادامه می دهند.

جیم میور، گزارشگر بی بی سی در بغداد می گوید هرچند حملات امروز (جمعه 24 آوریل) روند موجود را تغییر نمی دهد، اما رویدادی بسیار نگران کننده است.

بر اساس آمار جدیدی که از سوی وزارت بهداشت عراق اعلام شد، از سال 2005 و با وخیم تر شدن شرایط عراق از نظر شمار حملات انتحاری، بیش از 87 هزار عراقی در این حملات کشته شده اند.

این آمار بر اساس اسناد بیمارستان ها و قبرستان ها تهیه شده و به گفته گزارشگر ما، با درنظر گرفتن بحث های داغی که درباره هزینه های انسانی جنگ عراق وجود دارد، این آمار بسیار مهم محسوب می شود.

هیچ نظری موجود نیست: