۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

اسرائيل حاصل كِشت احمدى نژاد را درو مى كند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از العربیة از قدس اشغالی در حالى كه هدف رئيس جمهورى ايران در سخنرانى خود در كنفرانس مبارزه با نژاد پرستى يا "دوربان 2" كه در ژنو برگزار گرديد، منزوى كردن اسرائيل به عنوان "يك رژيم نژاد پرست" بوده است، اسرائيل توانست عكس اين نتيجه را از آن خود كند.

بنا به تحليل بعضى از رسانه ها در روز چهارشنبه 22-4-2009، خروج دسته جمعى ديپلماتهاى اروپايى هنگام سخنرانى احمدى نژاد به ويژه در زمانى كه وى در اين كنفرانس بين المللى اسرائيل راه به باد حمله گرفت، اسرائيلى ها را از ابزار تبليغاتى مفيدى بهره مند ساخت.

همزمانى برگزارى اين كنفرانس با مراسمى كه همه ساله جهت يادبود كشتار يهوديان و ديگران در زمان حاكميت نازيست ها در كوره هاى آدم سوزى آلمان (هولوكاست) به اجرا درمى آيد، اين فرصت طلايى را به اسرائيلى ها داد كه در اروپا و ساير نقاط جهان چهره ى مخدوش نظام خود را بهبود بخشد.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل، طى سخنانى به مناسبت يادبود قربانيان هولوکاست از رييس‌ جمهور سوئيس به خاطر ملاقات با احمدی‌نژاد انتقاد کرد. وى خطاب به مرتس گفت: " روی سخنم با شما، رييس جمهور سوئيس است. از شما می‌پرسم، چگونه می‌توانيد با کسی ملاقات کنيد، که منکر هولوکاست و آرزومند هولوکاستی جديد است؟"

از سوی دیگر روون ريولين، رييس پارلمان اسراييل (کنيست) به مناسبت سالگرد کشتار يهوديان در نامه اى به نمايندگان پارلمان‌های جهان، نامه‌ای احمدی‌نژاد را با هيتلر مقايسه کرد. او در اين نامه نوشت: "جهان در کنفرانس ضد نژادپرستی، شاهد بازگشت هيتلر بود. اما اين هيتلر جديد ريش دارد و به زبان فارسی سخن می‌گويد".

رييس پارلمان اسراييل از نمايندگان پارلمان‌های جهان خواست که "از گذشته درس بگيرند و نگذارند که در سال ۲۰۰۹ حوادث تاريخی سال ۱۹۳۹ دوباره تکرار شوند".

يادآور مى شود كه در جريان هجوم اسرائيل به غزه در ژانويه ى 2009، بسيارى از شهرهاى اروپا، امريكا و ساير نقاط جهان شاهد تظاهراتى بود كه "در اعتراض به كشتار فلسطينيان توسط رژيم تل اويو" صورت گرفت. لذا به نظر مى رسد كه تلاشهاى اسرائيلى ها در زمينه ى تلطيف و تحسين چهره ى نظامشان با مانع جدى روبرو شود.

مدافعان حقوق بشر و محققان سازمان ملل، اسرائيل را متهم به آن كردند كه در جنگ 22 روزه ى خود عليه غزه مرتكب جرائم جنگى شده است. فلسطينى ها آمار كشته شدگان غير نظامى خود را در آن درگيرى ها بيش از 900 نفر اعلام كردند ليكن اسرائيل اين آمار را قبول ندارد و مى گويد كه "با توجه به آن كه طرف مقابل سپر انسانى درست مى كند، اين تل اويو نيست كه جنايات جنگى مرتكب شده است".

شيمون پرز رئيس جمهورى اسرائيل در سالگرد "كشتار 6 ميليون يهودى و غيره به دست نازيها" اظهار داشت: "ملتى كه يك سوم افراد خود و يك سوم كودكان خويش را در كوره هاى آدم سوزى از دست داده است، نمى تواند فراموش كند و هشيارى به خرج ندهد".

گفتنى است اسرائيل از بدو تأسيس در سال 1948 ادعا كرده است كه اخلاق را در جنگهاى خود رعايت مى كند حال آن كه منتقدان اين رژيم مى گويند كه اساساً رژيم اسرائيل بر مبناى جنگ، خونريزى و توسعه طلبى پى ريزى شده و ادامه ى حيات مى دهد. ايجاد شهركهاى يهودى نشين در سرزمينهاى فلسطينى و ادامه و توسعه ى اين كار از بارزترين امور مطرح شده توسط منتقدان اسرائيل است.

پرز در سخنان خويش گفت: "انتقاد از دولت يهود، آميخته به يهود ستيزى است و اين، نوعى بيمارى است كه بايد درمان شود". البته او به جاى عبارت يهود ستيزى از اصطلاح سامى ستيزى استفاده كرد. اين اصطلاح در ميان غربيها هميشه نوعى ناراحتى وجدان در برابر كشتارهاى زمان هيتلر ايجاد مى كند حال آن كه از نظر نژادى، ملل عرب نيز از جمله مليتهاى سامى تبار مى باشند.

* جهت مشاهده ى صحنه ى واكنش نمايندگان اروپا نسبت به سخنان احمدى نژاد به لينك زير مراجعه كنيد.
http://video.alarabiya.net/ShowClip.aspx?ClipID=2009.04.22.15.14.26.741

هیچ نظری موجود نیست: