۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

موسوی و اصل ولایت فقیه

[Multimedia_pics_1387_12_Politic_164.jpg]

به گزارش آژانس خبری تفتان
به نقل از مهر میر حسین موسوی پیش از ظهر امروز در ادامه سفرهای انتخاباتی خود در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ سوالی در مورد ولایت فقیه گفت :بعد از انقلاب از لحاظ دورنمای پیروزی در رژیم کاملا وضع نگران کننده ای داشتیم، وجود گروههای مارکسیست، انجام ترورها و مسائل این چنینی باعث بروز این نگرانیها شده بود. قبل از انقلاب نیز امام راحل، ولایت فقیه را در برابر رژیم طاغوت به عنوان رقیب مطرح کردند که این موضوع بسیار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاثیر داشت.
موسوی افزود :
ما بدون اصل ولایت فقیه در 30 سال گذشته در برابر تهدیدات آسیب پذیر بودیم و هر لحظه ممکن بود که کشور به وضعیت گذشته برگردد. بنابراین باید توجه داشت که اصل ولایت فقیه ما را در مقابل کودتاها، حاکمیت نیروهای مسلح حفظ کرده است.
وی صراحتا در مورد ولایت فقیه و موضعش در قبال آن گفت :
بنده با اعتقاد به مسئله ولایت فقیه وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری دهم شده ام.
این هم نظر فطعی یک اصلاح طلب که برخی از علمای اهلسنت خواهان رای دادن به او هستند در حالی که معقتد به ولایت فقیه و ادامه دادن راه ولایت فقیه است در صورتیکه نظریه ولایت فقیه مبتنی بر عقیده کفریه امامت است که نزد اهلسنت هر کس به امامت آنگونه که خمینی شرح داده است اعتقاد داشته باشد کافر است و علمای اهلسنت بیاندیشند که چگونه مردم را به سوی رای دادن به ولایت فقیه می برند.

هیچ نظری موجود نیست: