۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

در طی یک درگیری در روانسر، دهها پاسدار رژیم کشته‌ شدند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از پايگاه اطلاع رساني آريايي و تمدن، نماينده ويژه سازمان ملل در افغانستان از افزايش كشتار غيرنظاميان براثر عمليات نيروهاي ناتو و حملات تروريستي در اين كشور ابراز نگراني كرد.
نماينده ويژه سازمان ملل در افغانستان از افزايش كشتار غيرنظاميان براثر عمليات نيروهاي خارجي و حملات تروريستي در اين كشور ابراز نگراني كرد.
"كاي آيده " در جمع خبرنگاران در استان هرات گفت: جامعه جهاني تلاش مي كند تا از كشتار غيرنظاميان در اين كشور جلوگيري شود و در اين زمينه مذاكرات گسترده اي صورت گرفته است.
وي كمك‌هاي جامعه جهاني در افغانستان را نامتوازن دانست و افزود: در سال هاي اخير استان‌هاي ناامن افغانستان در بخش بازسازي بيشتر مورد توجه قرارگرفته اند اما اين كمك ها براي مهار ناامني نتايج موثري به همراه نداشته است.
آيده با تاكيد برضرورت توجه بيشتر به بازسازي استان‌هايي كه از امنيت نسبي برخوردارند از جمله هرات گفت: اگر اين استان‌ها براي بازسازي مورد توجه قرار نگيرند، اين مناطق نيز بي ثبات خواهد شد.
نماينده ويژه سازمان ملل در افغانستان از جامعه جهاني خواست تا كمك ها به مناطق امن اين كشور را افزايش دهند.
وي از موضوع مذاكرات دولت افغانستان با گروه طالبان استقبال كرد اما به درخواست دولت كابل به خارج كردن نام مخالفان مسلح از فهرست سياه سازمان ملل واكنش نشان نداد.
ايده، هدف از سفرش به استان هرات را بررسي اوضاع بازسازي اين استان خواند و گفت كمك ها براي توسعه بازسازي در استان هرات افزايش مي يابد.

هیچ نظری موجود نیست: